ember piros szalagok csapdájában, szemléltetve, hogy a weboldal csapdájába esett

Weboldalad 3 leggyakoribb csapdája

Miért Ne Higgy Minden Tévhitnek?

 

Képzeld el, hogy nagy lelkesedéssel indítod el saját weboldaladat, ám hamarosan azt veszed észre, hogy valami nem stimmel. Bár szép a design, valahogy mégsem hozza a várt eredményeket. Ráadásul a barátaid és a szomszéd Pista is osztogatja a „bölcs” tanácsait, amiktől egyre jobban összezavarodsz.

 

Ez azért bosszantó, mert egy weboldal elkészítése komoly befektetés időben és pénzben is. Senki sem szeretné, ha mindez hiábavaló lenne csak azért, mert elhittél néhány tévhitet. Tudd meg, miért van az, hogy néhány, amúgy ártatlannak tűnő tanács, valójában aláássa a sikeredet.

 

Na, most dőlj hátra, és lazíts egy kicsit, mert segítek kibogozni a káoszt! Nézzük meg együtt a leggyakoribb tévhiteket a weboldalakkal kapcsolatban és azt is, hogy mi az igazság mögöttük.

 

Tévhit 1: „Egy szép weboldal önmagában is elad!”

 

Az igazság: A szép design fontos, de önmagában kevés. Gondolj bele, mintha lenne egy csodálatosan kinéző kirakatod, de az ajtón a „Zárva” tábla lógna. Ha az oldalad lassú, nehéz navigálni rajta vagy nem optimalizált a mobil eszközökre, az emberek elfordulnak mielőtt bármit vásárolnának. Az esztétika fontos de a funkcionalitás és a felhasználói élmény legalább ilyen lényeges.

 

Tévhit 2: „Minél több funkció, annál jobb!”

 

Az igazság: A weboldalad nem svájci bicska. Persze a több funkció jól hangzik, de ha túlzásba viszed, a látogatóid elvesznek a gombok, menük és felugró ablakok dzsungelében. A kevesebb néha több, főleg ha a felhasználói élményről van szó. Koncentrálj arra, ami tényleg értéket ad az oldaladhoz.

 

Tévhit 3: „A weboldal kész, nincs vele több dolgom!”

 

Az igazság: A weboldal egy folyamatos projekt. Mint egy növény, amit rendszeresen öntözni kell, hogy szép maradjon. Folyamatos frissítések, karbantartás és optimalizálás nélkül az oldalad hamar elavul, és a látogatók is elmaradnak. Mindig van mit fejleszteni, akár a designon, akár a tartalmon vagy a funkcionalitáson.

 

Tehát, ha legközelebb azt hallod, hogy egy jó weboldal csak a designon múlik vagy hogy beállíthatod és el is felejtheted, gondolj ezekre a tippekre. Egy jól működő weboldal a folyamatos munka és a jól átgondolt stratégiák eredménye, nem pedig a mítoszok betartásáé.

Scroll to Top