Miért Nem Elég a Kulcsszavakra Támaszkodni?
Mindenki hallott már a SEO-ról (keresőoptimalizálás) és valószínűleg te is tudod, hogy ez mennyire fontos a weboldalad sikeréhez. De azt is hallhattad, hogy csak kulcsszavakat kell megfelelően beállítani és máris dőlni fognak a látogatók. Ha ez ilyen egyszerű lenne, mindenki a Google első helyén lenne, igaz?
Képzeld el, hogy minden kulcsszót precízen elhelyeztél a weboldaladon de mégsem látsz eredményeket. Az oldalad még mindig valahol a keresési eredmények mélyén rejtőzik és kezded elveszíteni a türelmedet. Ez frusztráló lehet, főleg ha nem tudod, miért nem működnek a dolgok úgy, ahogy várnád.
Ne csüggedj! A SEO nem egy varázspálca, amit ha meglóbálsz, azonnal csodát tesz. Inkább egy összetett folyamat, ahol számos tényezőre oda kell figyelni. Nézzük meg, miért nem elég csak a kulcsszavakra koncentrálni és hogyan érheted el valóban azt a hőn áhított első oldalt!
Tévhit 1: „A kulcsszavak száma minden, minél több, annál jobb!”
Az igazság: Az úgynevezett „kulcsszó-tömés” (keyword stuffing) egy ideje már a múlté. A Google és más keresőmotorok algoritmusai sokkal okosabbak lettek és már nem díjazzák az ilyen trükköket. Sőt, ha túlzásba viszed, még büntetést is kaphatsz ami hátrébb sorolja az oldaladat a találati listán. A kulcsszavakat természetesen és releváns módon kell beilleszteni, nem pedig minden második mondatba beleszuszakolni.
Tévhit 2: „A meta leírás már nem számít!”
Az igazság: Bár a meta leírás (meta description) közvetlenül nem befolyásolja a keresőmotorok rangsorolását, még mindig nagyon fontos. Ez az első dolog, amit a potenciális látogatók látnak amikor a keresési eredmények között böngésznek. Ha a meta leírásod figyelemfelkeltő és releváns, nagyobb az esélye, hogy az emberek rákattintanak az oldaladra ami hosszú távon javíthatja a SEO eredményeidet is.
Tévhit 3: „A technikai SEO nem olyan fontos, ha jó a tartalom!”
Az igazság: Hiába írsz remek tartalmat ha a weboldalad technikai oldalai nincsenek rendben. A technikai SEO magában foglalja a weboldal sebességét, a mobilbarát kialakítást, a tiszta URL-struktúrát és a helyes kódolást. Ha ezekkel problémák vannak, az oldalad lassan töltődik be, vagy nehezen navigálható ami rossz felhasználói élményt eredményez. Ráadásul a keresőmotorok is kevésbé szeretik az ilyen oldalakat.
Tévhit 4: „Egyszer beállítom a SEO-t, és készen is vagyok!”
Az igazság: A SEO egy folyamatos folyamat, nem egy egyszeri beállítás. Az algoritmusok folyamatosan változnak és a versenytársaid is állandóan optimalizálnak. Ezért neked is rendszeresen felül kell vizsgálnod a stratégiáidat, frissítened kell a tartalmakat és nyomon kell követned az eredményeket.
A SEO olyan, mint egy maraton – nem sprint, ahol egyszerűen csak megnyomod a gombot, és kész.
A lényeg, hogy a SEO nem csak kulcsszavakról szól. A sikeres keresőoptimalizálás összetett, sok tényezőt magába foglaló folyamat amely megérdemli a figyelmet és a folyamatos gondoskodást. Ha ezt megérted és alkalmazod, az oldalad szép lassan felkúszik majd a keresési eredmények csúcsára.