felülnézetből egy asztal tele ételekkel, szemléltető kép a webdesign minőségének és árának fontosságához

Miért olcsó vagy drága egy weboldal?

És megéri-e egyáltalán a drágább?

 

Szóval eldöntötted, hogy kell neked egy weboldal. Már látod magad előtt a milliókat hozó webshopot vagy azt a lenyűgöző portfóliót, amire még az anyósod is büszke lenne. Aztán elérkezik a nagy kérdés: mennyit fizetsz érte? És vajon mi a különbség az olcsó és a drága között? Nézzük meg együtt – ne aggódj, nem fogok túl sok számot bedobni, inkább a realitások talaján maradunk!

 

Mit kapunk, ha olcsó weboldalt kérünk?

 

Nos, kezdjük azzal, hogy az olcsó weboldal, az olyan, mint egy fast food menü. Pikk-pakk készen van, olcsón megúszod de aztán jössz rá, hogy egy óra múlva már újra éhes vagy. Az olcsó weboldalak mögött általában valami sablonos megoldás rejlik. Ami nem feltétlenül rossz, mert gyorsan működőképes lesz de aztán eljön a pillanat, amikor elkezd fájni. Mégpedig a következők miatt:

 

1. Sablon, sablon hátán – Hidd el, a szomszéd webshopja pont ugyanúgy fog kinézni, mint a tiéd. Ha te is ugyanazt a sablont választod, nem igazán fogsz kiemelkedni a tömegből. Olyan, mintha mindenki egyenlila pólóban járna, míg te valami különlegesre vágynál.

 

2. Limitált funkciók – Az olcsó weboldalak általában azt tudják, amit „minimum elvárunk” egy weboldaltól. Kicsit olyan, mint amikor megveszed a legolcsóbb porszívót de aztán kiderül, hogy nem tud se szőnyeget, se sarkokat porszívózni. Ha bonyolultabb funkciókra van szükséged – például egyedi kapcsolatfelvételi űrlapok, többnyelvűség vagy dinamikus tartalmak – akkor extra pénzt kell letenni az asztalra. Az alaptól eltérő igényeid ugyanis hirtelen költségeket dobnak fel és ez az „olcsó” weboldal könnyen eléri a drága kategóriát, mire a végére érsz.

 

3. Karbantartás és support? Mi az? – Az olcsó weboldal készítők általában nem vállalnak hosszú távú karbantartást. Olyan ez, mint egy utólag rosszul megválasztott lakásfelújítás: gyorsan kész de fél év múlva potyognak a csempék. Amikor pedig szeretnél egy kis frissítést, a weboldal készítője hirtelen eltűnik és ott állsz egy weboldallal, ami nem igazán akar működni. Csak te meg a Google maradtok.

 

Miért kerül többe egy drágább weboldal?

 

Amikor rátérünk a drágább weboldalakra, egy kicsit átlépünk a fine dining világába. Nem, nem lesz kaviár minden sarokban de a minőség, a testreszabottság és a hosszú távú támogatás garantáltan a menü része.

 

1. Egyedi dizájn – Egy drágább weboldal esetén nem kell kompromisszumot kötni. Olyan, mint egy méretre szabott öltöny: teljesen rád van szabva. Minden egyes szín, gomb, funkció a te elképzeléseid szerint alakul. A jó dizájn nemcsak szép, hanem funkcionális is, ami hosszú távon javítja a felhasználói élményt és segít abban, hogy a látogatóid ne csak egy kattintás után zárják be az oldalt.

 

2. Optimalizálás minden szinten – Nemcsak arról van szó, hogy az oldal jól néz ki. A drágább weboldal gyorsabban töltődik be, jobban teljesít a keresőkben (SEO) és minden eszközön tökéletesen működik, legyen az egy óriási desktop monitor vagy egy zsebkendőnyi okostelefon. Az olcsó oldalak sokszor ezeket az apróságokat hanyagolják, ami miatt a felhasználók hamar lelépnek.

 

3. Támogatás, mint egy jó barát – Egy drágább weboldal szolgáltatásában benne van, hogy hosszú távon sem hagynak magadra. Nem fogják rád csapni az ajtót, ha valami gond van. Ha frissíteni szeretnél vagy egy új funkciót akarsz hozzáadni, akkor nem kell újra a nulláról kezdeni, mert a támogatás része az üzletnek.

 

4. Automatizálás, amit imádni fogsz – Ha valódi online jelenlétet akarsz, akkor a drágább weboldalak kínálhatnak neked olyan okos funkciókat is, amik automatizálják a munkád egy részét. Gondolj csak arra, hogy mennyivel könnyebb úgy futtatni egy webshopot, ha a számlázás, készletkezelés és marketing automatizálva van. Így nem kell napi 12 órában ott ülnöd a gép előtt.

 

Megéri a drágábbat választani?

 

Nos, a kérdés az, hogy mennyire vagy elkötelezett az iránt, amit csinálsz. Ha hobbiszinten szeretnél jelen lenni az online térben, egy olcsóbb megoldás is működhet. De ha komolyan veszed a vállalkozásodat és hosszú távú terveid vannak, akkor egy drágább, minőségi weboldal sokszorosan megtérül.

 

Nem szabad elfelejteni, hogy egy weboldal az online névjegykártyád és ha az rossz benyomást kelt, akkor az emberek gyorsan kattintanak tovább. A drágább megoldások nemcsak profibb külsőt adnak, hanem a bizalmat is növelik a látogatók szemében, amitől több ügyfél, vásárló vagy feliratkozó lesz. És hát, ez a cél, nem?

 

Végül, egy jó weboldal olyan, mint egy befektetés. Ha egyszer rászánod az időt és a pénzt, akkor az évekig szolgál majd és nem kell minden alkalommal azon aggódnod, hogy miért akadozik, miért lassú, vagy miért nem található meg a Google-ben.

 

#WeboldalKészítés #WebDesign #SEO #OnlineVállalkozás #WeboldalTípusok #OnlineJelenlét #WebshopFejlesztés #WeboldalTippek #WeboldalDizájn #DrágaVsOlcsó #KiválóWeboldal #BefektetésAzOnlineSikerbe #MarketingAutomatizálás

Scroll to Top